Navigation

Inhaltsbereich

La regenza ha approvà il project d'exposiziun per la correcziun da la via dal Lucmagn tranter Las Ruinas e la punt da Medel cun permissiuns spezialas e cun cundiziuns. La via actuala è vegnida construida ils onns 1956 fin 1964 en il rom da la construcziun da las ovras electricas. Ella na correspunda oz dentant betg pli a las pretensiuns areguard il standard d'ina via principala. Uschia è la via memia stretga en il perimeter dal project, cun la consequenza che camiuns na pon per gronda part betg cruschar in l'auter. Cun la correcziun da la via planisada èsi previs da schlargiar la via a 6 meters, d'auzar il tunnel a 4,2 meters e da construir zonas da portal e dus locals da refugi per il salvament. Cun in trassé optimà vegn la segirezza augmentada supplementarmain sin quest traject.

En il sectur dal cumenzament dal project, sin ina lunghezza da circa 180 meters, vegn il tunnel existent Las Ruinas schlargià da tuttas duas varts. Lura cumenza il nov tunnel Las Ruinas cun ina lunghezza da circa 320 meters. Quel guntgescha las gallarias ed ils tunnels existents Val Zagrendra 1 e 2 da la vart da la muntogna. Da schlargiar ils tunnels e las gallarias existentas en quest sectur, entant ch'il traffic circulescha vinavant, duvrass bler temp e chaschunass gronds custs, perquai che la via dal Lucmagn sa chatta datiers da la surfatscha dal grip. Entant che las gallarias Val Zagrendra 1 e 2 vegnan renatiralisadas, vegn la part che na vegn betg pli duvrada dal tunnel Val Zagrendra separada cun paraids e cun ina porta da giatter. Il tunnel Val da Rein, che ha ina lunghezza da 97 meters e che sa chatta a la fin dal project vegn puspè schlargià. Las lavurs vegnan da princip exequidas, entant ch'il traffic circulescha vinavant. Durant quest temp stoi esser garantì ch'il traffic vegnia manà almain sin in vial e reglà cun amplas da traffic. Ils custs totals da quest project importan circa 31,5 milliuns francs.

-